12 April 2011

Harii Rajinn Sedunie : hahaks

12 April 0 Comments
Bismillahirahmanirahim . .
Akuu rini dokk tau gane sel sel rajin nie berfungsi dengan baik ,
semalam bos aku ade kabo doh ,
"awk pagi esok tlg lap2 kan pintuu kaca tuu eh."
aku ok je , tapi kt ofis aku nie xdok kain buruk ,
punyee la berjiwe jujur aku nie..
bawok la kain burukk . hahahaks .

Pahtu sampai2 je pagi tadi kat ofis,
semangaat macam membara pulok nak kemas2 ofis..
Aku memang dok tau la bakpe asew rajin sangatt rini,
pintuu or abis dah lap.. aku saje buat lambat2 lap sbb nak tunggu bos
aku mari, biar ye tgk la ckett aku rajin arini , haha .
jahatt doh rase. *xla, ak ikhlas td..* cume, aku nak tunjuk la
ke dia aku uat doh mende dia suruh, heee .

last2 dia masuk ofis , mcm ceriaa je rini tegur aku,.

"haii , mornink Che ku !" :D eheeee,
abiss je aku lap2 pintuu , aku uatt rajin terlebihh gi lap kerusi meja, rak rak
hahahaks . saborr jelahh .




Kat 4bulan doh ak kje cini,
takdok rajinn gituu seme, biasenyee aku vacuum je ofis,

aku bukan PEMALAS sgt laa.
cumee aku rase mcm excited je arini jd pekerja rajin..
lagi pom adee client marii tadi,
pujii ofis ea..

"wahhh ,kemass la u punye ofis,
bestt la keje mcm nie ofis cantik,kemas. Baguss lahh"
u punye ofis xtahan orr. hahahaks

Ok lepas pada siapp sume , lepas pada puah hatii tgk ofis kemas.
Baruulahh aku memulakan rutin harian aku nie, bukok lappy bos aku pnyee nie,
then ber Online. ehehee .
Rehatt tadi , lepas pada gi lunch kt Restoran Sri Intan or,
ak gi lepak kt tepii org ltok parking kete,
ak mmg berahii la duk cituu , sedapp tgk org lalu lalang,
lantokk la org nk kbo nape ak duk citu sorg kejap je,
15 mnit je phtu ak msuk ofis blk.. huhu
sje nk perabis mase rehat or. nak cukup sjam mase rht bkn snang,
mls nak g jln2 , aku duk je cituu .. lagipom ada pokok cituu.. rendang sungguh,,
ngan angin sepooii2 nyee , + aku pasang laguu jiwang lu kejap :P
 

:D


heheee . parking jadii op? care ape auu hal org. . tumpang teduhh je kejap . hoho






OK laa.. ariini abis mende ak jadi rajinn xtahu bakpe, nie aku upedate nie kire rajin
jugop kot. haha , kalu dop malas base aku nak typing2 panjang jelerr eh, hoho :DD
harapp maaf kalu ada saloh silap dalam menuuliss niee.. tuu hanyalah sekadar gurauan
semata2 , xdok kaitan dengan kes kematian :D


# wsalam , Pen OFF *_*

07 April 2011

Cubaan Transformasi Diri Aku :DD

07 April 1 Comments
Bismillahirahmanirahim.. :)

Ok, let me story moryy 
Due harii ni , aku excitedd gila,
boleh balik awal,, bos aku sangatt memahami..
Dia yang suke suke bagii aku,
"Ok cheku u da bleh balik la",
 kelmarin kol 5.30 doh balik,
Arini pulak lots of letter to do ..
Gilakk , manyaakkk sangaatt ..
Da lah tebal tebal surat2 tuu..
letak dalam envelope yang kecik pulak ,
adoooii ,.
My bos pom satu, ble ditanye tade envelope laen ke?
dye ckp letak je dalam tuu.. selagii boleh lipat, dilipat jgk la surat tuu..
sampai mampat2 da envolope tuu .. Dlm jangkaan aku ,
surat tu nnti xsempat sampai agii ke penerima da koyok rabok la envelope tuu agoknyee..
aissshh ,,


Tu yang kelmarin punyee citer..
Hari ini plk, bos kene ke court ..
So , aku berkedudukan la dalam ofis,
keseorangan ketiadaan orang.. hee
Sambil2 online , aku terdetik dihati,
nak tenang2kan pkiran laa..
aku lak, ngn tgn ak dilembut2kan , menekan serta mencarii
bacaan2 doa selepas sembahyang..
yang sebenarnyee , aku nak perbaiki balik diri aku..
Nak baiki balik dari perkara asas2 sembahyang n sumenyee..
aku da banyak blaja, aku jenis yang mudah ingat ssuatu ,
tp aku jugak boleh jadi cpt lupe, bile aku x amalkan sesuatu tuu..
byk da doa2 harian aku da lupe,,
doa pakai bju , doa tgk cermin, doa kuar tnds, doa ape2 la lagii ,.
ak da byk lupe.. nasib baek , ingtn aku masih baek utk ingt doa sblum tido,
doa msuk jamban, doa makan, lepas makan,
doa naek kenderaan , doa ibu bape n so on..

Aku nak belaja sutir persutir balik,
dari asas amik wuduk, asas bacaan solat..
tahukah kawan2 ku sume, dlm solat
kalau kite xpaham maksud bacaan kite tuu,
solat kite seolah olah tdk sempurna..
erm.. tuu yg aku sedang risaukan,.
moge2 Allah memberi kemudahan tuk aku
mengejar segala kebaikan.. insyaALLAH..



sekian , pen off # wssalam. *_*

INSTAGRAM

CARI PENGINAPAN

Booking.com