Santai Menjelang Ramadan Di Kuala Terengganu Oleh Anggun Srikandi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua pembaca. Harap kalian sihat selalu dan dimurahkan rezeki. Jumaat lalu minggu terakhir bagi bulan ...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua pembaca. Harap kalian sihat selalu dan dimurahkan rezeki. Jumaat lalu minggu terakhir bagi bulan Syaaban, husniey berkesempatan hadir ke majlis kecil-kecilan diadakan di Serada, Kuala Terengganu. Jom baca sehingga ke akhir entri ini.


Antara topik menarik yang dikupaskan dalam program Santai Menjelang Ramadan ialah; Persediaan Rohani dan Jasmani bagi menghadapi bulan Ramadan, Isu Kesihatan Wanita Masa Kini, dan slot terakhir ialah Projek Duit Raya.


Dimulakan dengan slot pertama perkongsian dan renungan diri bersama Tuan Haji Mohd Yusof Abd Razak (Konsultan dari MRD Advisory) tentang konsep Ramadan; iaitu bulan Ramadan sebagai bulan penyucian jiwa (rohani jasmani). Sedikit perkongsian husniey nak highlight disini ialah tentang tauhid kepada Allah; adakah kita ini redha dengan ujian yang Allah beri pada kita? Tanya diri kita. Kalau betul redha kenapa kita adakala persoalkan seolah olah aturan Allah begitu begini. Tenang dapat muhasabah diri sebelum bertemu bulan Ramadan. Marilah perbaiki habluminallah habluminnas 😇


Slot kedua diisikan dengan perkongsian tentang Isu Kesihatan Wanita; dari team Walinong Sari yang disampaikan oleh
Nur Solehah Ibrahim / Norul Aiman Khozali. Mereka berdua merupakan terapi kesihatan. Kagum husniey melihat keduanya nampak awet muda kecil molek je. Banyak juga sedut ilmu dari mereka.


Antaranya tentang penjagaan diri wanita, sentuh juga sedikit bab masalah masa kini seperti keputihan, masalah kesihatan. Kaum wanita kini risiko terkena banyak penyakit seperti cyst, fibroid, kanser dan lain-lain. Itu semua antara faktornya adalah pemakanan. Zaman sekarang banyak benda kita makan mengarut, makanan bukan dari pemakanan sihat seimbang. Sepatutnya kita hindarkan makanan berminyak, berlemak.

Mereka berdua juga turut berkongsi sedikit tentang makanan ruji kita iaitu tepung gandum. Agak tidak sihat untuk diambil.
Ia makanan lambat hadam, melekit lekit cuba bayangkan macamana bila masuk ke dalam usus kita? Banyak lagilah informasi. Bertuahnya para wanita yang hadir masa tu dapat juga belajar tentang senaman untuk pernafasan. Serius best part ni.



Seterusnya program diteruskan ke slot perkongsian oleh Pengasas produk Anggun Srikandi iaitu Puan Nik Samsiah Nikmat. Perjalanan bagaimana beliau mula menghasilkan dan mengamalkan produk kesihatan ini sebelum dijenamakan kepada nama Anggun Srikandi. 



Sudah 20 tahun. Dari tahun 1999 lagi minuman kesihatan ini diamalkan puan Nik Samsiah. Pelbagai transformasi. Sekarang dengan lebih selamat dan lulus KKM. Kalau dahulu minuman kesihatan ini dibotolkan jadi tak dapat nak bertahan lam kena letak dalam peti untuk bagi tahan, sekarang dengan dah diuji bawa masuk makmal dan lain-lain proses. Jadi lebih okay kualiti pembungkusan serta banyak khasiatnya.



Nantikan cerita lanjut husniey full review tentang produk minuman kesihatan dari Anggun Srikandi ini ya. Last but not least, slot terakhir diisikan dengan Projek Duit Raya Bersama Anggun Srikandi. Bagi yang berminat ingin menjadi agen atau dropship bolehlah menghubungi pihak Anggun Srikandi. Dapat jual satu box sehari pun dah okay tau.


Sebulan boleh hasilkan income mencecah RM 900 jika minima anda menjualnya sekotak. Wah best dah tu kan? Barang macam ni mesti ramai orang awam tercari-cari, ekstrak dari bahan semulajadi. Serius sedap betul rasanya.

Untuk maklumat lanjut untuk rujukan:
Syarikat: 
Alam Nusa Venture|002838420-X
Facebook page: Anggun Srikandi
Instagram: Anggun Srikandi
Hubungi: 017-3517481 / 017-3519354

You Might Also Like

9 comments

  1. Alhamdulillah..banyak ilmu baru Husniey dapat..untuk diri sendiri dan dikongsi dalam blog ini juga.

    ReplyDelete
  2. best nya husniey dapat sedut banyak ilmu dalam majlis tu. bukan selalu dapat kan. semoga bermanfaat hendaknya.

    ReplyDelete
  3. banyak gila event kak husniey pegi

    ReplyDelete
  4. banyak juga perkongsian pasal kewanitaan ni.. best dapat join event macam ni..

    ReplyDelete
  5. Bestnya husniey dapat ilmu yang bermakna tentang wanita ni

    ReplyDelete
  6. wow. bagusnya pengisiannya

    ReplyDelete
  7. Bagus acaranya, kak.
    Pengetahuan tentang kesehatan jadi bertambah.

    ReplyDelete
  8. program yg bagus ni mcm ilmu dpt

    ReplyDelete

Komen yang membina sangat dihargai. Terima kasih bagi yang meninggalkan komen dan membaca penulisan blog ini.