BEST BEAUTY TOOLS YOU MUST HAVE | REVIEW A’BLOOM FROM ALTHEA KOREA

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kalian semua. Sihat ke semuanya? Di kesempatan ini husniey ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfit...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kalian semua. Sihat ke semuanya? Di kesempatan ini husniey ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri ya. Bagaimana mood berhari raya masih on ke? Lepas raya ni mesti macam-macam menu anda telan kan, heehe. Husniey dah risau ni duk tercari-cari cara bagaimana nak kulit wajah kekal sihat flawless. Bila husniey tersalah makan makanan berminyak, mulalah kulit jadi cepat naik jerawat laa, so ada tinggal kesan sikit.



Baru-baru ini husniey gembira betul menerima parcel dari Althea Korea. Sakanlah berhari raya dengan menggunakan Set A’Bloom dari Althea ini. Ia diterbangkan khas dari bumi kimchi, Korea Selatan. Sebut je produk kecantikan dari Korea husniey rasa tak boleh nak move on shopping produk kecantikan di Korea pada April lalu. Serius kebanyakan brand best tau sebab kualitinya tinggi dan harga murah.

Teruja tengok set comel macam ni, pembungkusannya cantik, kotaknya lawa boleh buat tempat simpanan barangan kecantikan kulit pulak. Hahaha jimat dah tak perlu beli storage lain. Buka je parcel dapat lihat kotak yang bersama aneka Mask Sheet dan lain-lain jenis barangan antaranya ialah;

A’Bloom Water- Me - Long (Moisturizing Watermelon Mask Sheet) 
A’Bloom Avo – Cuddle - Me (Nourishing Avocado Mask Sheet)
Sparkle- Me- Bright (Brightening Lemon Lime Mask Sheet)
Ac- Me – Peach (Anti Blemish Peach Mask Sheet)
Blackhead Blaster 
Baby Meringue Puff (3 pcs) 
Giant Meringue Puff (1 pcs)





A'Bloom Mask Sheet 

Best Seller mask Sheet dari Athea ini harganya ialah RM 18.00 untuk 10 keping. Iya 10 keping tau, “husniey murahnya 10 keping mana nak dapat harga tu”. Kalau per pcs cuma RM 2 sahaja. Murah betul tak jumpa dekat tempat lain tu. Terdapat empat jenis A’Bloom Mask ini. Fungsi mask tersebut berbeza-beza. Jatuh cinta pada mask Water Me Long yang gambar watermelon tu, bukan packaging je comel tapi memang terasalah tujuannya untuk melembapkan kulit, selepas guna tu terus rasa licin lembap je keadaan kulit muka. Mask sheet Althea ini juga semuanya daripada ekstrak buah-buahan. Sila gunakan dengan berhati-hati, jauhkan daripada kanak-kanak, elakkan terkena pada mata anda.





Tips Menggunakan A’Bloom Mask Sheet

Pastikan anda sudah mencuci muka dan sapu toner. Lekatkan mask pada wajah, letakkan betul betul mask tersebut. Selepas 10 hingga 20 minit anda pakai mask dah boleh buang, lakukan urutan ringan pada seluruh wajah bersama baki essence yang melekat pada tangan anda. 

A’Bloom Water- Me - Long sejuk je muka


Hapus Bintik Hitam Pada Wajah Dengan Blackhead Blaster 

Anda risaukan cara untuk menghilangkan bintik hitam pada kawasan hidung dan sekitar muka? Ini dia husniey perkenalkan Blackhead Blaster dengan gabungan bahan semulajadi, boleh hilangkan bintik pada wajah anda. Harganya juga murah, RM 16 sahaja tau!


Paling syok kita takkan rasa sakit pun, cara nak pakai mudah Cuma sapu sahaja pada seluruh hidung dan kawasan muka yang ada bintik hitam. Husniey suka pada bau nya,sebab ada bau tea tree leaf oil, charcoal dan lain-lain lagi. Ia juga bertujuan untuk menutup liang pori yang terbuka. Serius best dengan blackhead blaster ini. Untuk lebih berkesan, sebelum apply alat ini korang kena sapukan wajah dengan air suam supaya liang pori tu terbuka dan memudahkan untuk ia membersihkan pori yang tersumbat dengan bintik hitam.

Jenis stick blackhead blaster ini

Blend Foundation: Giant & Baby Meringue Puff 

Dessert Anyone? Itulah reaksi bila tengok puff atau span comel ini. Ingat macaroon kan, comel betul saiznya. Rasa nak gigit je. Meringue Puff ini hadir dengan warna pink lembut sesuai sangat untuk gadis dan wanita jelita diluar sana. Fungsi alat ini untuk blend kan foundation semasa bersiap. Sedikit tips yang anda boleh apply; jika inginkan kesan makeup yang tampak glowing, glossy sila basahkan puff tersebut dengan air bersih. Then baru gunakan ia. Kalau nak kesan makeup tampak matte gitu tak perlulah basahkan. Gunakan macam biasa je.

see, comel kan

Baby Meringue Puff 


Puff yang bersaiz kecil ini sesuai untuk digunakan pada area seperti di bahagian celah hidung, celah mata. Bagi yang bersaiz besar tu (Giant Meringue Puff) untuk digunakan pada area luas seperti pipi, dahi dan bawah dagu. Haa mesti geram kan tengok semua ni. Harga bagi Baby Meringue Puff cuma RM 15 untuk 3 unit, manakala Giant Puff yang bersaiz 48x46 mm berharga RM 11 sahaja.


Untuk membuat pembelian set A’Bloom dari Althea Korea ini anda bolehlah membeli secara atas talian di www.althea.kr penghantarannya pantas. Ada banyak lagi barang best dari Althea yang anda boleh tengok di website; https://my.althea.kr/exclusive-brands/a-bloomSelamat Membeli Belah!


You Might Also Like

7 comments