Tempat Makan Best Popular di Klebang Melaka | Food Review Melantak Steak Hub

Assalamualaikum dan Salam sejahtera. Mari kita mulakan cerita jalan-jalan cari makan di Melaka. Alhamdulillah lega rasanya bila selamat samp...

Assalamualaikum dan Salam sejahtera. Mari kita mulakan cerita jalan-jalan cari makan di Melaka. Alhamdulillah lega rasanya bila selamat sampai Melaka, dah banyak tahun husniey tak travel ke Melaka. 


Kali ini mak ajak berjalan, so layankan jelah sementara ada masa ni. Sudah tentu bila travel akan tercari-cari kedai makan yang best rating, kan? 

Bila cari di google husniey terbaca pasal kedai makan Melantak Steak Hub. Ia antara kedai popular yang dalam senarai top 15. Kalau nak tahu, kedai ini juga ada trademark tersendiri "Lantak Kaulah Janji Selawat" ✨


Bagi peminat western food dan datang ke Melaka korang kena masukkan kedai ini dalam wishlist tau, confirm akan suka tempat ini tau!


Terletak di kawasan yang senang untuk dicari, biasa dekat Klebang ini pengunjung suka lepak di situ kan. Melantak steak hub ni dekat je dengan Dataran 1 Malaysia di Klebang tu, senang sangat nak cari, parking pun mudah. Melihat kawasan bangunan kedai Melantak Steak Hub ni rasa kagum, besar betul kedainya. Dekorasi kedai yang menarik, menceriakan suasana kedai. 


Aneka menu-menu yang terdapat di Melantak Steak Hub antaranya ialah, 

  • Talam Seafood
  • Talam Western
  • Talam Nasi Ayam



Ruang dalam kedai. Cantikkan?

Harga bagi set Talam Seafood bermula dengan RM 59.90, manakala dengan set Talam Western RM 49.90 dan set Talam Nasi Ayam RM 19.90. Husniey dan family mencuba beberapa menu hangat dengan hidangan lengkap yang sesuai untuk seisi keluarga, cukup kami makan untuk 4 orang dewasa. 

Boleh pilih steak dari dalam peti 


Combo Mencekik menjadi pilihan husniey sekeluarga. Kasar ye bunyi mencekik? Hahaa maklumlah belah Melaka ni loghatnya bunyi kasau sikit, namun husniey suka baik-baik orang Melaka ni kan. 


Waiter ❌ Robot ada ✅

Inilah combo mencekik ~

Marilah husniey ceritakan sikit apa yang ada dalam Combo Mencekik ni. Dua chicken grill, satu lamb chop, satu chicken jumbo, dua chicken wing, satu spaghetti aglio olio, satu wedges, satu garlic bread, dua jagung, satu coleslaw,  satu sos black pepper, sos cili dan mayonis. 


Bondaku menjamu selera ✨

Quality time with my family 💞


Haaa meriah bukan? Ni pun dah lebih dari cukup. Sesuai makan untuk 4 orang makan. Next menu kami ialah steak premium, bagi yang tak suka sangat daging korang bolehlah pilih nak makan salmon, ayam, seafood pun ada tau. Steak premium yang dipilih ni ialah Angus Striploin. 

Premium steak


Memang lembut isi dagingnya ni, datang bersama coleslaw sos black pepper dan mash potato. Padu sangat. Husniey pilih dimasak medium well je, just nice memang rasa juicy pada daging tu. Selain itu, tak lupa juga banyak pilihan minuman di Melantak ni, korang kena try tau royal shakes. Ada dragon royal, coconut shake, avocado, dan snow ice 

Overall semua menu sedap, terbaik. Paling suka chicken grill dalam combo Mencekik tu, dan steak dia memang juicy. Tak rugilah kalau peminat western datang sini. Melantak Steak Hub ni wajib masuk list tau. Biasa kalau sebut menu western ni duk expect rasanya biasa jelah. Tudia, tak sangka sedap terangkat weh! 


Untuk pengetahuan semua, tak lama lagi sederet dengan Melantak Steak Hub ni akan dibuka Melantak Steamboat & Grill. Ruang sangat selesa, banyak meja kerusi disediakan. Husniey sempat ambil peluang untuk meninjau keadaan kedai steamboat yang bakal buka tak lama lagi. Cantik dan tersusun!✨


Orang Melaka boleh try lah ye. InsyaAllah takde aral panjang umur husniey repeat lagi makan-makan di sini. Terima kasih sudi membaca perkongsian pada kali ini. Semoga entri ini bermanfaat.


Rating Melantak Steak Hub

  • Servis 4.8/5
  • Makanan 4.9/5
  • Tempat Makan 4.9/5


Info lanjut rujuk di bawah:

Alamat: 208, Jalan Klebang Besar/Klebang Kecil, Taman Orkid, 
75200 Melaka, Malaysia

Whatsapp: 016-6603510

.

.

#melantaksteakhub

#melakafood

You Might Also Like

1 comments

  1. Menarik kombo mencekik tu. Haha nama pun catchy dah. Nanti kalau ke Melaka nak cubalah.

    ReplyDelete

Komen yang membina sangat dihargai. Terima kasih bagi yang meninggalkan komen dan membaca penulisan blog ini.