Review : Best Buat Rawatan di Reveuse Medispa Terengganu - Husniey Husain

Tuesday, 27 February 2018

Review : Best Buat Rawatan di Reveuse Medispa Terengganu




Assalamualaikum semua.. Izinkan husniey berkongsi cerita dan pengalaman. 
Baru baru ini husniey dan Sis Gee berkesempatan sesi memanjakan kulit wajah. Merupakan pengalaman yang sungguh berharga sebab tak pernah sebelum ini tahu lebih mendalam masalah pada kulit wajah ni haa.. 

Setanding dengan perubahan arus masa yang sudah semakin moden, begitu jugalah bagi peralatan merawat kulih wajah.
Dah canggih! Rawatan wajah pada era globalisasi kini dipanggil Medispa yang menggabungkan cara rawatan yang klinikal. Prosedur dimulai dengan menganalisis kulit wajah dengan perunding kecantikan, bernama Puan Sha. Selama ini kalau ke klinik kesihatan mesti ibu ibu pernah berpengalaman imbas perut kan, haaa dalam rawatan estetika juga kulit wajah kita akan turut diimbas terlebih dahulu bagi mengenalpasti masalah kulit 


Suka perilaku Puan Sha yang bersahaja dalam menjelaskan setiap input. 
Jujurnya husniey mahu akui sebelum ini merasa segan untuk berjumpa dengan pakar kecantikan tapi pengalaman Husniey apabila membuat rawatan di Reveuse Medispa merasa sangat selesa. 
Beauty Consultant very professional and helpful! Puan Sha menjelaskan masalah kulit yang dikenalpasti, siap ada kadar peratusan. Keadaan pori wajah, peratusan kulit berminyak di kawasan mana, kawasan kulit yang okay
Siap ada graf dan carta. 
Memang teruja tengok graf bar dan imej grafik keadaan kulit muka dengan lebih terperinci sambil mendengarkan penjelasan dari Puan Sha



Kemudian, tidak lama setelah itu Husniey dan Sis Gee dibawa masuk ke bilik rawatan masing masing. Bagi masalah kulit muka husniey diberitahu oleh Puan Sha perlu membuat rawatan Carbon Peel. 
Baca pengalaman Sis Gee membuat rawatan Silk Peel >> KLIK DISINI <<

Rawatan Carbon Peel ialah rawatan laser dan ia tidak menyakitkan. Bunyi alat laser tu ada bunyi pop pop macam bunyi main mercun bawang. Hehe ๐Ÿ˜
Masalah kulit muka Husniey lebih kepada kulit kering dan disebabkan itu ada kehadiran jeragat. Dijelaskan lebih mendalam oleh Puan Sha, jeragat hadir melibatkan beberapa faktor disebabkan kesan sinar UV, faktor keturunan dan kesan penggunaan kosmetik. 
Tapi jeragat ada juga kebaikannya tau, 
ia hadir sebab nak halang masalah di bawah lapisan kulit jadi lebih parah cuma tak cantiklah kan bila di pandang mata kasar kita


Husniey dulu pernah ada pengalaman mempunyai jerawat yang agak teruk dan muka ini pernah sunburn kesan terdedah sinar UV
Biasalah zaman sekolah dulu, agak aktif
dan sering terdedah matahari.
Berkawad tengah panas wajib setiap minggu dan banyak terlibat pelbagai aktiviti lasak, kem jati diri panjat bukitlah gunung ganang haha. Zaman gemilanglah kononnya. Masa tu tak ada kesedaran diri nak jaga kesihatan kulit muka. Main taram je pengambilan produk muka asal boleh je, tak ada ilmu!๐Ÿ˜‚ Okay dah sambung balik


Imej Credit to westchester-beauty.com

Rawatan Carbon Peel dimulai dengan facial, beberapa minit diurut lembut oleh juru estetik yang cantik manis. 
Oh ya juru estetik yang menguruskan Husniey namanya Cik Zura.. 
Sangat lembut orangnya, ramah. 
Dia akan pastikan kita dalam keadaan yang tenang dan selesa. Cik Zura menyapu carbon pada seluruh kawasan muka kecuali mata (mata ditutup sepanjang proses rawatan berjalan) dan prosedur melaser carbon dimulai apabila carbon telah pun kering.. 

Rawatan Carbon Peel ini adalah untuk merawat sel - sel kulit yang telah mati, merawat tona kulit yang tidak sekata, dan mengecilkan liang pori. 
Kesannya kulit muka terlihat lebih sihat berbanding sebelum rawatan. 
Semasa rawatan sedang dijalankan, 
Cik Zura berhati-hati dan meminta izin sebelum melanjutkan langkah seterusnya dan tidak lupa juga menceritakan tentang rawatan yang sedang dilakukan.. Sempatlah bersembang santai, rupanya dah lama Cik Zura dalam bidang ini dari tahun 2013. Hebat!

1 jam lebih prosedur carbon peel,
Husniey suka bahagian akhir sekali iaitu dipakaikan masker.. Jenis Mint..
Sejuk aje muka.. Cik Zura bagi effect bilik tu suram dan gelap. Eh bukan gelap, romantika! Sempat jugalah Husniey terlelap kejap. Prosedur ini memakan masa selama 20 minit.
Last but not least dibersihkan muka,  disapukan pelembab serta pelindung suria


SERVIS: 4.8 /5

SUASANA: 4.2 /5

TAHAP KEPUASAN: 4.5 /5






Bersama kakitangan Reveuse Medispa 

KHAS UNTUK WARGA TERENGGANU
Pakej - pakej rawatan yang ditawarkan 
di Reveuse Medispa sangat berbaloi. 
Rugi kalau tak dapatkan
promosi hebat. Alhamdulilah overall, 
very good! Suka betul buat rawatan di Reveuse Medispa dah terjatuh cinta.. 

Bagi yang ada masalah agak kronik perlu buat rawatan beberapa kali bagi memastikan masalah kulit muka anda pulih sepenuhnya. Harga tidaklah mahal ianya berpatutan. Satu sesi rawatan memakan masa hampir 2 jam.
Reveuse Medispa juga turut mengeluarkan produk mereka sendiri. Ada produknya yang husniey dah pun mencubanya. Best!

Antara produk- produk yang ada 

Boleh rujuk pada imej
ini, berbaloi pakej mereka sebanyak 10 SESI!

Muka selepas beberapa jam menjalankan rawatan. Kulit kelihatan lebih sihat 


Video feedback selepas menjalani rawatan :




Maklumat lanjut tentang REVEUSE MEDISPA 


FACEBOOK PAGE 
www.facebook.com/Reveusemedispaterengganu/

INSTAGRAM 
www.instagram.com/reveusemedispa_terengganu/

TELEFON / WHATSAPP 
๐Ÿ“ฑ 016 338 4886


9 comments:

  1. Sekarang rawatan kulit wajah...semakin teliti..semakin canggih kan Husniey..dulu masuk je...terus dipicit jerawat guna besi pemicit tu...dah tu terus di maskernya muka..cuci dah siap..sekarang sebelum terima rawatan..discan dulu kondisi kulit kita...terbaiklah.

    ReplyDelete
  2. wow
    best lah
    muka mesti rasa bersih dan selesa jer

    ReplyDelete
  3. semestinya kena pergi lagi kan?kulit memang terasa beza lepas treatment..syok habis!!

    ReplyDelete
  4. Bestnya husniey dpt g spa. Lama sungguh ana tak memanjakan diri. Spa tu nampak selesa sangat lah. Kulit husniey pun nmpk lebih sihat.

    ReplyDelete
  5. wow... bestnya bermedispa... cantik tempatnya pun... cam best jer bila org duk spa2 muka kita ni.... hehe

    ReplyDelete
  6. selalu kena singgah spa baru muka ok kan

    ReplyDelete
  7. Waaa best nya buat rawatan muka... Terima kasih singgah blog saya tempoh hari. Saya follow back :)

    ReplyDelete

Komen yang membina sangat dihargai.
Terima kasih bagi yang meninggalkan komen dan membaca penulisan saya. InsyaAllah, akan saya kunjungi blog anda semula.

INSTAGRAM

CARI PENGINAPAN

Booking.com