Dettol Perkenalkan semula Produk Pembersihan Diri Untuk Melindungi 1.97 juta Isi Rumah Malaysia

Dettol Melancarkan Semula Rangkaian Pembersihan Diri | Melindungi Daripada 100 Kuman Berbahaya Assalamualaikum dan Salam Sejahter...



Dettol Melancarkan Semula Rangkaian Pembersihan Diri | Melindungi Daripada 100 Kuman Berbahaya

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Semoga gembira dan sihat selalu. Husniey nak kongsikan sikit pasal kesihatan, ia bermula daripada mengamalkan kebersihan diri secara berterusan. Mandi biar bersih badan dan jaga kebersihan di kawasan tempat kita tinggal. Perkara ni penting bagi mengelakkan diri dijangkiti penyakit berbahaya. Sebagai seorang wanita yang mementingkan aspek kebersihan, pastinya gembira jika melihat ahli keluarga sihat dan ceria. Namun, hati sering bertambah risau apabila semua ahli keluarga jenis suka menerokai dunia sekitar dan berdepan dengan pelbagai risiko pendedahan pelbagai jenis kuman. Please Stay Hygiene! Jom baca dibawah ini tentang Dettol, rangkaian produk pembersihan diri yang dikenali ramai sejak dahulu.


HAPPY ME WITH DETTOL ~


WANGI. PALING SUKA DENGAN JENIS INI. COOL! RASA SEGAR DAN BERSIH :)

Dettol Mendengar Keluhan Para Ibu
Sebagai jenama perlindungan kuman No.1 di dunia, kini Dettol melancarkan semula seluruh rangkaian produk pembersihan diri bagi melindungi semua keluarga di Malaysia daripada 100 jenis kuman berbahaya. Untuk pengetahuan anda,
Dettol ProFresh dirumuskan untuk memberi perlindungan daripada bau badan selama 12 jam bagi memastikan kesegaran sepanjang hari, walaupun dengan cuaca Malaysia yang panas dan lembap. Manakala Dettol ProSkin pula, menyediakan kelembapan selama 8 jam untuk mengekalkan perlindungan kulit bagi seisi keluarga yang selama ini sering terdedah kepada persekitaran yang memudaratkan seperti sinaran mentari yang terik atau dalam persekitaran dengan penyaman udara yang berterusan.  

Sejak dilancarkan lebih 80 tahun yang lalu, Dettol telah menjadi peneraju perlindungan daripada kuman dan juga menjadi rakan aktif para ibu yang mahu melindungi keluarga masing-masing. Jenama ini komited untuk menambahbaik kesihatan keluarga menerusi kebersihan ini sentiasa memperbaharui penyelesaian untuk melawan kuman yang sering berevolusi dalam zaman ini . Komitmen ini meningkatkan lagi mutu dan keberkesanan produk bagi melindungi kesejahteraan pengguna. Tidak hairanlah jenama ini mendapat kepercayaan daripada para ibu di seluruh dunia bagi membantu keluarga mereka mengekalkan kebersihan diri dan seterusnya kesihatan mereka. Merupakan jenama perlindungan kuman No. 1 di Malaysia sejak sekian lama. Dalam usaha jenama untuk mencari penyelesaian yang sesuai bagi melindungi keluarga Malaysia daripada kuman, Dettol telah mengenal pasti keperluan yang berbeza bagi produk pembersihan diri. Dua keperluan utama yang dikenal pasti adalah ‘perlindungan bau’ dan ‘perlindungan kulit’.


“Kita mandi untuk membersihkan badan. Selain daripada keperluan asas ini, terdapat keperluan yang lebih versatil dan lebih mendalam yang sangat bergantung kepada gaya hidup sesebuah keluarga. Bagi keluarga Malaysia, keperluan mereka selalunya bergantung kepada dua keperluan: ‘perlindungan bau’ yang selalunya dikaitkan dengan kuman penyebab bau badan yang terdapat pada kulit dan perpeluhan sering berlaku dalam cuaca tropika yang panas, dan ‘perlindungan kulit’ yang mengekalkan kulit agar sentiasa sihat dan tidak kekeringan.
Ini merupakan satu cabaran di negara ini disebabkan pendedahan kepada cahaya matahari dan kelembapan yang menyebabkan habuk dan kuman melekat pada kulit.  Produk pembersihan diri Dettol yang baharu dirumuskan untuk memberikan ‘perlindungan daripada 100 kuman bahaya’ bagi memenuhi kedua-dua keperluan ini.
ProFresh diperkembangkan untuk mengawal kuman penyebab bau dan memberikan perlindungan bau selama 12 jam, manakala ‘ProSkin’ memberi tumpuan kepada kulit yang sihat dengan menyediakan ciri pelembap selama lapan jam. Kedua-dua rangkaian ini telah diuji secara dermatologi dan terbukti sesuai untuk kegunaan harian keluarga,” jelas Kim Minyoung, Pengurus Pemasaran Dettol Malaysia dan Singapura.

Dr. Steven Chow, Pakar Perunding Dermatologi menjelaskan bahawa para ibu pada masa kini lebih berhati-hati tentang cara untuk mengekalkan kebersihan badan dan kesihatan kulit keluarga. 

"Para ibu berasa gembira apabila melihat anak-anak mereka aktif dan menikmati masa yang menyeronokkan dengan bermain di luar. Namun pada masa yang sama mereka juga turut bimbang tentang kuman-kuman yang tidak kelihatan yang boleh melekat pada badan mereka. Bau badan mereka pula sukar digambarkan! Bayangkan anak-anak anda pulang daripada melakukan aktiviti fizikal di sekolah dan bau badan mereka apabila masuk ke dalam rumah. Produk pembersihan diri yang berkesan di bilik mandi adalah solusi untuk seluruh keluarga. Oleh sebab kulit anak-anak mudah terdedah kepada kebahayaan, penyelesaian yang telah diuji secara dermatologi amatlah penting" kata Dr. Steven.

Dr. Steven menjelaskan bahawa ramai orang mempunyai tanggapan yang salah bahawa peluh menyebabkan bau badan.
Peluh sebenarnya tidak berbau. Kuman pada permukaan kulit bertindak balas kimia dengan peluh dan mengeluarkan sisa asid yang sebenarnya menjadi penyebab bau. Oleh itu penting untuk menghapuskan sumber kuman pada peluh dengan menggunakan produk khas dan bukannya menggunakan produk pembersihan biasa. Ini bukan sahaja memastikan anda dan keluarga berbau segar sepanjang hari, tetapi juga meningkatkan kesihatan secara keseluruhan,” tambahnya lagi.

34.1% (1.97 juta) isi rumah rakyat Malaysia di seluruh Semenanjung telah membeli sebarang produk Pembersihan Diri Dettol (Cecair+ Sabun Buku + Pencuci Tangan) sepanjang 12 bulan lepas. Sumber: Kantar Worldpanel Malaysia. Berdasarkan berdasarkan maklumat yang dilaporkan oleh Nielsen menerusi Perkhidmatan Scan Track, Market Track dan Retail Index bagi pasaran kategori Perlindungan Kuman (mengikut takrif Reckitt Benckiser) bagi tempoh 52 minggu berakhir Mac 2017 bagi semua pasaran barangan runcit.



Rangkaian pembersihan diri Dettol terdapat dalam lima varian yang menyegarkan; Mari kita mengekalkan tahap kebersihan keluarga dan lindungi keluarga daripada kuman ketika mereka menjalani gaya hidup yang aktif dan sihat! Antara jenis yang terdapat di pasaran ialah Cool, Lasting Fresh, Re-energize, Fresh, dan Skincare. Produk ini dijual di pasar raya dan farmasi utama di seluruh negara.

Produk Dettol Rangkaian Pembersihan Diri berharga dari

  • RM 6.90 untuk botol 250ml
  • RM 12.46 untuk botol 500ml
  • RM 20.25 untuk botol 950ml 
  • RM15.67 untuk pek isi semula 900ml 



Tentang Dettol
Dettol telah menjadi jenama antiseptik yang dipercayai semenjak tahun 1932 dan merupakan jenama antiseptik yang terkenal di seluruh dunia dan juara kesihatan keluarga yang dipercayai. Produk-produk Dettol juga menawarkan kadar pembunuhan kuman yang tinggi dan disarankan oleh pakar kesihatan berdasarkan keberkesanannya yang terbukti dalam mengekalkan kesihatan keluarga. Jenama ini telah kekal kontemporari menerusi pelancaran produk-produk baru dan menawarkan para pengguna pelbagai jenis produk merangkumi pelbagai jenis kategori bagi melindungi mereka daripada kuman. Ini termasuklah gel mandian, sabun, pembasmi kuman, sabun pencuci tangan dan tisu basah anti-bakteria. Dettol merupakan jenama yang dipercayai oleh para ibu untuk melindungi keluarganya sepanjang hari.


You Might Also Like

19 comments

  1. Dettol ni jenama yang dah lama dikenali dan mmg terbaik..akak pun suka

    ReplyDelete
  2. Dettol biru tu kak PC guna juga Husniey...segar lepas guna.

    ReplyDelete
  3. Best kan bau Dettol ni, harum betul..

    ReplyDelete
  4. Teman pun guna dettol juga...

    ReplyDelete
  5. BROKER TERPERCAYA
    TRADING ONLINE INDONESIA
    PILIHAN TRADER #1
    - Tanpa Komisi dan Bebas Biaya Admin.
    - Sistem Edukasi Professional
    - Trading di peralatan apa pun
    - Ada banyak alat analisis
    - Sistem penarikan yang mudah dan dipercaya
    - Transaksi Deposit dan Withdrawal TERCEPAT
    Yukk!!! Segera bergabung di Hashtag Option trading lebih mudah dan rasakan pengalaman trading yang light.
    Nikmati payout hingga 80% dan Bonus Depo pertama 10%** T&C Applied dengan minimal depo 50.000,- bebas biaya admin
    Proses deposit via transfer bank lokal yang cepat dan withdrawal dengan metode yang sama
    Anda juga dapat bonus Referral 1% dari profit investasi tanpa turnover......

    Kunjungi website kami di www.hashtagoption.com Rasakan pengalaman trading yang luar biasa!!!

    ReplyDelete
  6. Dettol memang produk yang lama bertahan! aira time kulit sensitif haritu, memang guna dettol, alhamdulillah getting better :)

    ReplyDelete
  7. Dettol ni memang selalu jgk guna sabun dia..memang suka sgt

    ReplyDelete
  8. biru tu best. memang kena jaga loni. sebab penyakit ni nak membiak dengan satu virus je mula mula.

    ReplyDelete
  9. Ana pakai dettol sejak kecik lagi. Skrg ni dettol dah banyak variasi so lg banyak pilihan utk kekal bersih kan.

    ReplyDelete
  10. Dettol mmg bagus dalam membasmi kuman.

    ReplyDelete
  11. Kak ekin pun guna dettol ni best hihihi

    ReplyDelete
  12. Tengah guna yang oren tu tak sabar nak guna yg biru lepas tu nanti cari yg proskin pula la..best

    ReplyDelete
  13. Sabun pilihan husband kak liez. Dia mmg xkan pakai sabun lain punya..smp kami kat rumah pun terikut sekali

    ReplyDelete

Komen yang membina sangat dihargai. Terima kasih bagi yang meninggalkan komen dan membaca penulisan blog ini.