4 Cara Mudah Boleh Jana Duit Tambahan Ketika PKPB - Husniey Husain

Breaking

Husniey Husain

Menulis Dari Hati, Via Jari Jemari

Post Top Ad

Tuesday, 17 November 2020

4 Cara Mudah Boleh Jana Duit Tambahan Ketika PKPB


Ketika ini dunia masih lagi huru-hara dengan kes virus covid-19, yang entah bila akan pulih. Semakin hari semakin ramai terkesan. Apabila syarikat tak mampu beroperasi maka ramailah yang diberhentikan kerja. Haa jom baca sampai habis, mana tahu ianya membantu menjana pendapatan anda! 


1) Buat Kerja Sampingan 

Selain kerja hakiki di tempat korang bekerja. Apa kata di hari minggu korang cuba lakukan kerja sampingan. Kalau sebut berniaga macam cliche kan sebab dah ramai jana pendapatan dengan berniaga, kali ini buat kerja separuh masa di hari minggu dengan syarikat penghantaran barang. Dengar kata waktu kerja yang fleksibel! 


2) Menjual Barang Berharga (Barang Berjenama) 

Mesti ada yang minat menyimpan pelbagai jenis koleksi barang berharga seperti jam tangan, barang kemas, beg tangan dan lain-lain. Anda cuba intai barangan dalam almari pasti ada koleksi barang berjenama yang masih elok kualitinya, jarang dipakai bolehlah menjualnya untuk tambah pendapatan. 


3) Menjadi Content Creator / Youtuber

Jangan tak percaya. Ini juga merupakan cara menjana pendapatan. Mulakan dengan membuat perkongsian secara kerap di sosial media. Pilih niche yang sesuai dengan gaya hidup anda. Suka travel kongsilah bercakaplah pasal travel di Youtube Channel. 

Suka masak, kongsilah pasal resepi dan tempat makan. Cari group support, selalu kemaskini video terbaru. Subscriber cukup satu ribu di Youtube mohon Google Adsense. Dengar kata income di Youtube juga hebat. Cubalah! Mana tahu kan Tuhan nak buka rezeki dari atas talian. Jangan berputus asa! ☺️



4) Menjual Kereta Yang Jarang Dipakai 

Kalau tadi cakap pasal barang berjenama kan. Umum mengetahui bahawa kereta adalah satu keperluan penting di masa kini. Jikalau anda sudah pun mempunyai 2 hingga 3 buah kereta di rumah, bolehlah untuk pertimbangkan untuk menjual kereta yang jarang digunakan. Disaat anda memerlukan wang untuk meneruskan kehidupan. Pilihan ini adalah tepat. 


Jual kereta anda kepada Carsome! Untuk pengetahuan anda, Carsome adalah syarikat yang menyediakan perkhidmatan untuk menjual dan membeli kereta terpakai. Carsome ialah syarikat yang senang berurusan. Merupakan platform sehenti yang menyediakan perkhidmatan yang membantu anda untuk menjual kereta terpakai dengan harga berpatutan. Jangan tak percaya, hanya 30 minit masa yang diperlukan untuk pemeriksa profesional dan bertauliah untuk menjalankan pemeriksaan menyeluruh ke atas kereta anda. Wah, hebat dalam masa 30 minit je!





Baca sini: Pengalaman Beli Kereta Terpakai


Langkah pertama mengambil masa 2 minit untuk membuat tempahan janji temu secara atas talian di laman web Carsome. Setelah itu anda dikehendaki menghantar kereta ke pusat pemeriksaan Carsome untuk dinilaikan harga semasa kereta anda. Proses kedua ini pula hanya mengambil masa 30 minit. 



Beralih ke proses ketiga pula, bila sudah setuju untuk menjual kereta, maka pihak Carsome akan menguruskan urusan permindahan hak milik kenderaan pada hari yang sama. Okay lah tu kan, mudah kerja kita tak perlu pening nak urus banyak benda . Yang penting keadaan kereta nak jual itu masih cantik, car maintenance cun anda pasti boleh mendapatkan harga terbaik dari Carsome. Langkah terakhir hanya menunggu bayaran ke akaun bank anda yang akan dibuat dalam masa 1 jam! Sangat mudah bukan? Tak sempat nak pening kepala, tengok urusan jual kereta terpakai dah pun selesai. 


📍 Nak Jual Kereta Terpakai - 

http://bit.ly/CRSMHHBLG

📍 Nak Beli Kereta Terpakai - 

http://bit.ly/BBLGCRSMHH


Di Carsome anda tak perlu risau kerana ia merupakan syarikat profesional. Jika anda membeli kereta dari Carsome, mempunyai 1 tahun waranti. Kereta yang dijual juga berkualiti serta bebas banjir dan bebas dari kemalangan besar. Money back guarantee in 5 days! No worries. 



Untuk maklumat lanjut sila rujuk di bawah:

Offical Website - Carsome Malaysia

Facebook - Carsome Malaysia 

Instagram - @carsomemalaysia


8 comments:

  1. Selalu dpt email carsome ni. So far lom nak jual kereta spare. Buat sewa kat orang je. Hehe.. Tapi ok la tahu platform apa yang ada

    ReplyDelete
  2. Ye lah, kena usaha juga cari duit halal kut mana pun.

    ReplyDelete
  3. Terima kasih perkongsian ini Husniey.

    ReplyDelete
  4. macam2 sebenarnya boleh buat ek...tinggal nak start aje..

    ReplyDelete
  5. Terima kasih kerana berkongsi. Memang kalau kita rajin, kita tak akan kebuluran.

    ReplyDelete
  6. Ramai yang terjejas hari ni kan akibat c19. Setuju juga tu, yg byk2 kereta dari tak pakai baik jual. Ada juga sumber utk buat modal berniaga ke kn.

    ReplyDelete

Komen yang membina sangat dihargai.
Terima kasih bagi yang meninggalkan komen dan membaca penulisan saya. InsyaAllah, akan saya kunjungi blog anda semula.